marți, 23 martie 2010

Dictionar de neologisme

De curand am tot auzit vehicularea unui cuvant si anume: "cocalar".
Am gasit, rasfoind paginile de net si blogurile altora, printre altele si urmatoarea adresa. Am intrat pe ea sa vad ce naiba inseamna de fapt cuvantul "cocalar". Cand eu am parasit tara, cuvantul nu se afla nici macar in dictionarul de neologisme. Acum am aflat. E drept, nu doar o definitie a lui, ci chiar o suma de... dovezi. Exemple clare! Acum stiu! Pot sa exclam linistita: "Evrica!"

Cateva ore mai tarziu, tot gandindu-ma la acest cuvat, mi-a venit si ideea (care era firesc sa-mi vina de la inceput) sa-l caut pe DEX-online. Ma gandeam: "Sunt eu atat de proasta incat sa nu fi stiut de existenta unui cuvant atat de frecvent utilizat? Ca doar nu am plecat din tara pe vremea lui Burebista!" Rezultatul nu a intarziat sa apara. Cum spuneam, termenul a fost nou introdus:

cocalar, cocalari s.m. 1. țigan bișnițar. 2. șmecheraș de cartier. 3. (peior. – între rromi) țigan de cea mai joasă speță.
Sursa: Argou | Trimisă de blaurb, 8 Jul 2009 |

Acum, aceasta este adresa. Intra si tu sa vezi:

http://cocalari.com/

E de ajuns sa rasfoiesti in Meniu.....

Nu pot sa-ti urez nimic. Reactiile iti vor apartine...

P.S. Da, stiu, unii dintre voi sunteti deja ultra-familiarizati cu notiunea. Scuzati-mi doar mie ignoranta...

2 comentarii:

  1. nu neaparat tigan, poti fi cocalar si fara sa fii tigan sau smecher, mai sunt si pitzipoancele, care sunt varianta feminina a cocalarilor.

    RăspundețiȘtergere
  2. da, ai dreptate, andreiphx.
    cele doua specimene se pare ca impestriteaza tot mai intens populatia romaniei in ultimul timp.
    dezamagitor, dar real...

    RăspundețiȘtergere

Aici imi puteti scrie ce ganditi. Va rog, simtiti-va liberi...